Saturday 17 March 2012

Terima Kasih ~

Dear SMAPKians 1115,
First, aku nak cakap sorry saangatsangat dekat korang.
Kfine, aku tahuu aku gedik segala bagai. Aku pun tak tahuu apasal sejak aku masuk SMAPK aku menjadi sebegitu gedik -,-
Andd thanks jugaklah dekat Kawan Sampai Mati akuu semua tuu, kalau aku tak terima ' CABARAN' korang untuk mohon sekolah Agama, untuk stay kat sekolah yang mulamula aku panggil ' LIKE HELL' ni, aku rasa mesti perangai aku lebih teruk, lebih sosial, walaupun kemungkinan besar, kalau aku tak masuk SMAPK, aku tak segedik sekarang. 
Korang, aku tahuu korang nak aku berubah. lol, tapi takpayah lah sampai siap bagi ceramah bagai " Berubahlah " Macam aku ni teruk sangat lah kan = =
Korang maybe tak nampak perubahan aku, tapi aku dapat rasa perubahan aku. Dulu, aku join Squalo Club, aku Swimmer. Korang tahu kan aku pakai macam mana? Aku freehair, aku siap boleh pakai shorts lagi, especially bila aku pergi training dengan Squalo. Lepas aku masuk SMAPK, aku dah tak pakai shorts bagai tuu. Aku dah buang swimming suit aku yang TERDEDAH gilaa tu. Tapi aku still free hair jugak kadang2, aku keluar kawasan sekeliling rumah, aku manadaa pakai tudung. Aku lepak dengan kawankawan lama aku (lelaki) Aku tak pakai tudung. Tapi dalam bulan 10 macam tuu, aku mula sedar, so aku dah tak freehair langsung dah. Tapi, aku selau lipat lengan baju aku tinggi2, pakai baju ikut bentuk semua. But then, sejak cuti ni, aku dah mula sedar, aku pun cakap dekat mak aku, nak shopping baju baru, nak cari baju2 yang stiil up to date, tapi yang tak berbentuk sangat, and yang lebih labuh. And, nasib baik mummy faham keadaan aku, dia pun ajak aku pergi KLCC, shopping baju baru. And sekarang, aku dah tak pakai skinny jeans. Alhamdulillah, terima kasih. Kalau dekat sekolah pulak, aku dapat rasa, perangai aku tak seteruk tahun lepas. And, aku dah kurang mencarut bila aku bengang. Aku pun dah tak memberontak nak keluar dari sekolah tuu. Aku dah mula sayang sekolah tuu. So, one thing aku nak bagitahu korang. Korang tak tahuu, korang DIAM. Shut the hell up. Korang nampak macam AKU TAK BERUBAH, but the fact is, AKU BERUBAH DALAM DIAM. Okay? So, TAKPAYAH NAK PAKSAPAKSA. Thankyouu.

                                                                             xx,
Hanis Shakira :]

11 comments:

  1. sorry sangat dear , kalau anti rase macam ana terlampau memaksa anti >< I totally regret that :(
    just want you to know , ana buat macam tu sebab ana sayang anti , sayang gila-gila .
    lepas ni , kalau ade pape , feel free to share , kayy ?
    again , sorry for the trouble :)

    xx
    Lala

    ReplyDelete
  2. Dalila, haha. Okaaay takpe :D
    Takde lah, ana tak anggap pun yang anti terlalu memaksa ana. Ana pun mintak maaf jugaaak. Takpe, give me time, berubah slow2, tak perlu nak mendadak sangat kan? HAHA.

    lahvs,
    Sheky ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, ana pun tgh cuba nak berubah :)
      But I bet mesti susah untuk buat perubahan sampai macam tu sekali ^^
      It's okay, I'll support you, dari depan, belakang, kiri, kanan pun. HAHA

      Delete
  3. Berubah tu baek , tpi jgn berubah smpai jadi orang laen .
    Just be yourself , muehehe ;3 .
    Sorry klau ana penah tegur anti smpai anti kecik hati .
    Squalo tu mende ? hihi .

    ReplyDelete
  4. Syat, Haha.
    Okay thankyou :3
    Squalo? My swimming team :D

    ReplyDelete
  5. :)

    Ngee~ Berubah tak semestinya kena ade org perasan ponn~

    Just berubah setakat diri sendiri tau pon da okeyyy :D

    I'm sorryyyy,, for all of the bad things i've done to youuu~

    Kalau nak swim, cariklah yang muslimah punye ke ape ke.. asalkan takk langgar syariat Islam~

    Swimming kan sunnah Rasulullah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asyiqin, HAHA, okaaay.
      Hmm, I'm sorry too D:
      Takpe, dah tak swim dah. Nanti kalau dah pindah rumah, ana swim dekat belakang rumah je, orang tak nampak kan? :D
      HAHA, thankyouu so much.
      Btw, ana tak janji ana jadi pendiaam. Ana buat biasa je, memekak seperti selalu, tapi ana try slow ~ Muehehe.

      Lahvs <3

      Delete
  6. Orang cakap "berubahlah" sebab teruk sangat dah. Accept the fact. I can see that you are changing a bit. But don't blame SMAPK as your attitude become worse. Because our attitude, we are the one who choose it what do we want to be. Stop couple, and then we all can believe that you are changing. Lembutkan hati untuk terima teguran ^^ Akak pun tak de la bape baik but please, don't mention your school name as maruah sekolah boleh jatuh. Plus, kita sekolah agama. Kita special.Please la, akak teringin gila tengok Hanis Shakira jadi naqibah tahun depan :)

    ReplyDelete
  7. Hey Bro , Yeah , Its a fact that org can't force you to change ,
    but remember , bila someone advice kita , dia nak masuk syurga dengan kita :) Dia tak nak kita susah nanti bila kena tanya dgn Malaikat dalam kubur ,, Dia SAYANG dekat kita ...
    Mcm Ustaz Rujhan cakap , istighfar banyak banyak ,, lembutkan hati untuk trima teguran dari org yang sayang dekat kita , lagipun bukan salah dorang *ygpaksapaksatuh , dorang tengah berdakwah ,, for Islam :)
    NOWNOW , nak cakap sorry sangatsangat , if I ever ask you to change very drastically , Sorry tau , but yeah , teguran boleh dtg dlm byk cara
    *diriku tetiba pelik :O
    But accept je lah apa yg org cakp , walaupun kita tak buat ,,, admit it , bila org tegur tuh , memang lah cerita tak fully betul , but mesti ada siketsiket yg betul , OHMAIGOD panjang gila comment ,
    But yeah , SORRY IF ANA ADA BUAT SALAH DEKAT ANTI :)
    KITAORANG YANG SURUH ANTI BERUBAH NIE , SAYAAAAAANG SANGAT DEKAT ANTI :) SAYANG KETAT KETAT :)

    ReplyDelete
  8. kte brubah sme2 kearah kebaikan,ok? anti bimbing ana, ana bimbing anti, kte sme2 btolkn ksilapan masing2 ok?? ^^
    blabla,
    HamoHamo

    ReplyDelete